2014. augusztus 3., vasárnap

Citromtorta = Nyár 2014

Ahogy a tavalyi év sikersütije a mini cheesecake volt, az idei évé ez a sütés nélküli citromtorta lett.
Az alaprecept innen, de beírom, hogy itt is meglegyen (pl. Barbi, ha keresnéd legközelebb).

Én feleztem az eredeti adagot, így egy 20 cm-es formára lett elég ez:

10 dkg darált zabkeksz (csokis)
5 dkg olvasztott vaj

15 dkg mascarpone
10 dkg joghurt (1 kis pohár citromos joghurtot tettem bele)
5 dkg tejföl
5 dkg porcukor
2 dl növényi tejszín (habalap)
1 citrom és 1 lime reszelt héja
1 ek. lemon curd
0,75 dl frissen facsart lime- és citromlé
10 g zselatin

A vajjal elkevert darált kekszet egy tortaforma aljába nyomkodtam (sütőpapír a forma aljába!). Amíg a krém elkészült, hűtőbe tettem.

A citromlében elkevertem a zselatint, és alacsony lángon a zselatin teljes oldódásáig melegítettem.

Közben a krém minden más hozzávalóját kimértem, és mindent együtt jó habosra kevertem. A krémből egy-két evőkanálnyit a feloldódott zselatinhoz tettem, azzal jól kikevertem, végül a zselatinos részt keverés közben a maradék krémhez öntöttem. 

A krémet a kekszes alapra öntöttem, és az egészet jól behűtöttem.
Kész.

Az első gondolattól a fénykép elkészültéig nem egészen két óra telt el, úgy, hogy azzal kezdtem, hogy elmentem bevásárolni...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése