2011. január 12., szerda

Mandarin cheesecake Gordon Ramsay után szabadon

Gyorsan kellett valami finom süti, ez lett. 























Ami kellett (és ami nem, de én tettem hozzá):

175 g keksz (nálam kb. 2/3 része mézes-mogyorós Jó reggelt! keksz, a maradék sima kakaós maradék)
75 g vaj

Ennyi az alap. A kekszet az aprítóban összetörtem, a vajjal összegyurmáztam, és jó erősen belenyomkodtam egy sütőpapírral bélelt forma aljába. (Azért papíroztam, mert arról tuti lejön minden, mint ahogy ez sem ragadt rá szerencsére.) Amíg a krémet készítettem, hűtőbe tettem a kekszes alapot.

A lényeg:

400 g krémsajt (Philadelphia típusú)
2 (!) vaníliarúd kikapargatott belseje - ezt kihagytam
10 dkg porcukor
1 narancs reszelt héja (én a levét is beletettem)
300 ml sűrű tejszín - habbá verve
+ én belekevertem (Úristen!) 1 zacsi Zselatin fix-et, mert nem magunknak készült itthonra, és ki kellett bírnia, amíg odaért, ahol később elfogyott (nem volt rossz döntés, mert még így is éppen elég lágy volt)

A tetejére:
2 doboz mandarin konzerv lecsöpögtetve

A krém hozzávalóit jó alaposan összekevertem. A végén óvatos(abb)an ment hozzá a habbá vert tejszín.
A kekszre rásimítottam a krémet, és a tetejét kiraktam a mandaringerezdekkel.























Finom volt, bár először azt hittem, hogy túl édes. Nem az volt, inkább kicsit tömény a krémsajttól. Legközelebb megpróbálom egy kis joghurttal is savanyítani valahogy - úgyis most nagy sláger nálunk a mandarinos joghurt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése