2011. január 12., szerda

Caruso torta

Egy régi Príma Konyhából túrtam a receptet. Könnyű volt megcsinálni, és nagyon finom!
Három gyereken is tesztelve: gyorsan fogy. (+ kettő még csak nézhette sajna (a mandula miatt), de nekik meg látszólag nagyon tetszett :-)























Így készül:

14 dkg vaj
28 dkg kristálycukor
1/2 citrom reszelt héja és kifacsart leve
6 tojás
9 dkg őrölt mogyoró (itthon csak mandula volt, úgyhogy nálam az)
18 dkg finomliszt
20 dkg étcsoki

A puha vajat 20 dkg cukorral habosra kevertem, majd hozzáreszeltem (erről egyszer még megemlékezem) a citromhéjat, és belefacsartam a citrom levét. Egyesével belepottyantottam a tojássárgákat is.
A lisztet összekevertem a mandulával.
A tojásfehérjékből a maradék 8 dkg cukorral kemény habot vertem. (Bármilyen sütit is csinálok, a cukor egy részét mindig a tojásfehérjéhez adom ha habbá kell verni, mert így keményebb lesz, és nem esik össze olyan könnyen. A másik alapvetés pedig, hogy kevés habbal először lazítom a másik tészta-részt, de a végén mindig a habba keverem a többit, és nem a habot a többihez - nekem ez így jött be.)
Szóval - vissza a recepthez - a tojássárgás, a lisztes és a habos részből összeállítottam a tésztát.
A massza felét beleöntöttem a kivajazott-lisztezett tortaformába (26 cm azt hiszem).
A formában lévő tésztára kell rászórni a lereszelt étcsokit (én most az aprítóban törtem össze, mert mikor nekiálltam reszelni, és kellőképpen csokis volt a kezem, a gyerek elkezdett éktelenül üvölteni, és csak akkor hallgatott el, miután kimosakodtam a csokiból, és két centire felemelkedett a földtől... érdekes - mindenesetre nem akartam ezt még egyszer eljátszani, így a mandula miatt amúgy is használatban volt aprítóba dobáltam a többi csokit). Ja, és én nem szórtam rá mindet, hanem egy keveset félretettem a tetejére.
Az egész sütés legnehezebb része a maradék tészta rásimítása volt a reszelt csokira - de azért sikerült leküzdenem. Végül rászórtam a tészta tetejére a félretett csokit.
Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 35 perc alatt megsült.























Legközelebb veszek mogyorót. (Meg mandulát is, mert most meg már az sincs itthon...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése