2012. szeptember 20., csütörtök

Szépségek

Nagyon szép, nagyon könnyű... És hogy finom-e? Biztosan! Eddig háromszor készítettem, mindháromszor ajándékba vittem, és mindig elfogyott. Leveles tészta, méz, fahéj, alma - ennyi. Szóval olyan rossz tényleg nem lehet!



A recept az egyik kedvencemről, innen.

1 csomag leveles tészta
méz
fahéj
alma / körte / szilva 

Első alkalommal én is a nagy kerek (valljuk be - kissé íztelen) szilvából készítettem - ezzel volt a legegyszerűbb dolgozni. Másodszor sima, hagyományos kék szilvából - ezzel elég munkás volt, mert nagyon nehéz volt vékony szeleteket vágni a puha szilvából, és nem is lettek olyan nagyok a szeletek, hogy végül szépen kiadják a szirmokat.
Legutóbb almából készült - a kb. 2 mm vékony almaszeleteket viszont cukros-citromos forrásban lévő vízben 1-2 perc alatt meg kell kissé puhítani, hogy a feltekeréskor szépen hajoljanak.
A leveles tésztát - legjobb az előre nyújtott - kitekerjük, nagyon vékonyan megkenjük mézzel, és megszórjuk fahéjjal, majd kb. 2 centis csíkokra vágjuk. A rózsákat sajnos egyenként kell megcsinálni - szóval a tésztacsíkra... Nem magyarázom mégsem, inkább itt találtam fázis fotókat, nézze meg, akit tényleg érdekel :-)
190 fok, 15-20 perc, kész. (JA! És kevés lesz belőle viszonylag: kb. 12-15 db)



Ugyanez szilvából:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése