2012. július 16., hétfő

Ráérek. Vagy legalábbis úgy tűnhet...

Azért annyira mégsem kell elszántnak lenni, ha valaki neki akar látni ennek a tortának... Nagyon kevés munkával nagyon mutatós és nagyon finom, könnyű sütemény készülhet. Egyedül idő kell hozzá, mert jó másfél óráig sül, na meg türelem: megvárni míg kihűl... 
A recept eredetileg innen. Én csak egy kis epret tettem a tetejére, és némi tortazselét.



Sült túrótorta

Tészta:

15 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg porcukor

Töltelék:

50 dkg félzsíros tehéntúró
1/2 l tej
4 dl tejföl
2 tojás
20 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
9 dkg étkezési keményítő
1 citrom reszelt héja

Tetejére:
50 dkg eper
1 cs. piros tortazselé (meg ami az elkészítéséhez kell)

Én 26 cm átmérőjű formában sütöttem  - el sem tudom képzelni, hogy ennyi cucc, hogy fér bele kisebbe - de eredetileg 22 cm-es formát írnak hozzá.
A forma aljára sütőpapírt tettem, a sütőt pedig előmelegítettem 190 fokra.
A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrtam - épp, amíg összeállt, majd 10 percre a hűtőbe tettem.
Egy kísérletet tettem a tészta kinyújtására, de mivel nem sikerült, és nem volt se idegzetem, se türelmem tovább próbálkozni, az eredeti receptet kommentelő egyik kedves hozzászóló javaslatára a tésztát nagy lyukú reszelőn belereszeltem a formába, és ezt követően szépen egyenletesen lenyomkodtam, na meg fel is - kb. olyan 4 cm magasan a forma oldalára. (Szóval kibéleltem a formát - magyarul.)
Miután sikerült megoldanom a feladatot, és kiörültem magam, a tésztát megszurkáltam villával néhány helyen, majd betoltam a sütőbe. Kb. 12-13 perc alatt aranysárgára elősütöttem.
Amíg sült, elkészítettem a roppant bonyolult tölteléket: mindent botmixerrel összemixeltem. Ennyi.
Az elősütött tésztát nagyon vékonyan megkentem lekvárral, majd ráöntöttem a túrótölteléket. Visszatettem a sütőbe a tortát, majd kb. 90-100 percig sütöttem.
Miután kivettem a sütőből, úgy, ahogy volt hagytam kihűlni, majd betettem éjszakára a hűtőbe. Másnap a tetejét vékonyan megkentem lekvárral, ráhalmoztam az epret, és tortazselével épphogy bevontam a gyümölcsöt - kanalanként csorgattam rá, hogy minél előbb megkössön, és nem az egészet használtam fel, csak annyit, hogy az eper ne lógjon ki sehol, mert úgy hamarabb összeszottyad.
Mondjuk nem lett volna rá ideje...




Legközelebb kipróbálom úgy is, hogy belefacsarom a citrom levét is a töltelékbe, vagy belereszelem még egy citrom héját, mert szeretem, ha jobban kiérződik az íze. És kipróbálom, hogy nem mixelem össze a túrót, hanem csak összetörve belekeverem, hogy látszódjanak a túró-szemcsék.
Különben meg a legkönnyebb, legkrémesebb, legfinomabb túrótorta, amit eddig kóstoltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése