2015. március 31., kedd

Paleo

Aki ismer, tudja mennyire is nem vagyok híve az ilyen-olyan diétás, mindenmentes hókuszpókuszoknak, de ennek annyira jó illata volt már akkor, amikor készült, hogy muszáj közkinccsé tennem!

Paleo Torta

Tészta:

3 tojásfehérje 
1 csipetnyi só
4 dkg nyírfacukor

A fehérjét a sóval, majd a cukrot hozzáadva kemény habbá verjük.

3 tojássárgája
6 dkg nyírfacukor
2 ek. forró víz

A tojássárgás részt habosra kikeverjük.

6 dkg dió
5 dkg kókuszreszelék
2 dkg kakaópor
1 tk. szódabikarbóna

A diót és a kókuszreszeléket aprítóban nagyon finomra őröltem. A kakaóval és a szódabikarbónával együtt a tojássárgás részhez adjuk, és a tojáshab felével együtt géppel összekeverjük. A maradék tojáshabot kézzel, óvatosan forgassuk bele, hogy ne törjön össze a hab (annyira).
A tésztát ketteosztva egy-egy 20 cm átmérőjű sütőpapírral bélelt tortaformában sütöttem 180 fokon tűpróbáig.

A kihűlt tészták mindegyikét lapjában elfelezzük.

Krém:

4 egész tojás
15 dkg nyírfacukor

Sűrűre főzzük, de nem forraljuk! Max. 4-5 percig legyen az egész a tűzön!

3 ek. kakaópor

A tűzről levéve a tojásos krémhez keverjük, amíg csomómentes lesz. Az egészet hagyjuk teljesen kihűlni.

2*165 ml-es kókuszkrém

A kihűlt kakaós krémmel kihabosítjuk.

5 gr zselatin
Vízben feloldva a krémhez adjuk.

Csokimáz:

Felmelegített mézben csomómentesre kevertem némi kakaóport.


1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett! A paleo-nak én sem vagyok híve - kövezzen meg aki akar, részleteket elmondok annak, akit érdekel, miért :) - de az íze biztosan jó volt :)

    VálaszTörlés