2010. november 17., szerda

Fánk - olaj nélkül

Sokáig vártam vele, hogy kipróbáljam, de igazából nem tudom miért. Most kellett egy gyors finomság a tegnapról megmaradt borsóleves mellé, és Piszke receptje (illetve a Goodfood, de végül is nála bukkantam rá) alapján megsütöttem az olaj helyett sütőben süthető fánkokat. Annyit változtattam rajta, hogy kicsivel több cukrot tettem a tésztába,  mert elhagytam a végéről a szirupban mártogatást, illetve a - legalábbis nálam - elmaradhatatlan reszelt citromhéj került a tésztába. Ja, és csak lekvár került a belsejébe - nálunk a mazsola használata tiltott tevékenység. (Nem mintha ez nagyon akadályozna, de ide nekem sem passzolt.)
Nagyon finom (tényleg szinte olyan, mint az igazi) és nagyon egyszerű (főleg, hogy helyettem nagyrészt a kenyérsütő dolgozott).





A recept ahogy végül én csináltam (hogy itt is meglegyen):


24 db-ra szól eredetileg, de én 16 közepes méretűt csináltam belőle:


40 dkg liszt (30 dkg sima lisztet és 10 dkg réteslisztet használtam)
4 ek cukor
5 dkg vaj
2 csomag szárított élesztő (egyenként 500 g liszthez)
1,5 dl langyos tej
2 tojás
csipetnyi só
fél citrom reszelt héja


tölteléknek: Anyukám barack- illetve szilvalekvárja 


A tészta hozzávalóit én csak beborítottam a kenyérsütőbe, onnan pedig egy óra múlva kivettem gyönyörűen megkelve. Biztosan nagyon jó kézzel készítve, de nekem így gyorsabb és egyszerűbb.
A megkelt tésztát kézzel átgyúrtam és 4 részre osztottam. A darabokból hengereket formáztam, és azokat is 4 részre vágtam. Kézzel kör alakúra lapítottam a tésztákat és mindegyik közepébe tettem egy (két) teáskanál lekvárt. Összegömbölyítettem őket, és sütőpapírral bélelt tepsire ültettem.
30 percig pihentettem, majd 190 fokos sütőben 13-15 perc alatt megsütöttem.
Miután kicsit kihűlt, porcukorral megszórtam a tetejét.





Lehet máskor is. (Ami csak simán finom, az még nem biztos, hogy ismételhető is. Legalábbis nálunk.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése