2010. november 24., szerda

Kínai?

Csirkemell szezámos-mézes bundában pirított tésztával. Nekünk ez kínai.

Egyébként finom, de a felhasznált receptnél - amit Kicsi Vú blogján találtam -  több módosítást is eszközölnöm kell, ha még egyszer nekifogok ennek a munkás kajának.

Nemrég vacsorázni voltunk kedves barátainkánál, akik ezzel a finomsággal vártak minket (így utólag is leborulok előttük, mert nem a legegyszerűbben/gyorsabban elkészíthető kajával készültek). Anditól elkértem a receptet, de nem bírtam kivárni, és mire a mailt megkaptam, már épp túl voltunk az ebéden :-) Végülis az ő receptjük is szinte megegyezett ezzel - annyiban, hogy náluk nem csészével kellett mérni a hozzávalókat. Mindkét változatot leírom (Andié zárójelben), nekem is jobb lesz, ha előttem lesz legközelebb.

Szóval (már leírni sem lesz egyszerű...):

1 csirkemell (60-70 dkg) csíkokra vágva (én inkább közepes kockákra vágtam, bár ez nem túl lényeges információ)

Pác:
őrölt fehérbors (1 kk.) (Kicsi Vú kínai ötfűszer keveréket ajánl hozzá - na azzal csináltam, legközelebb tuti nem, nekünk nem passzolt hozzá - túl erőtlejes az íze ide)
1/2 tk. fehérbor (2 ek.)
1/2 tk. szezámolaj (2 ek.)
só (1 kk.)
cukor (2 kk.)
+ én megszórrtam egy kis étkezési keményítővel is, mert ha abban pácolódik, finom omlós lesz a hús

Délelőtt hagytam pácolódni a hűtőben.

Bunda:
1/2 csésze liszt (12 dkg)
1/4 csésze étkezési keményítő (3 dkg)
1 csapott tk. sütőpor
1 felvert tojás
2 ek. olaj
2/3 csésze víz (1 1/2 dl)
kevés só
- na, hát nekem ez így, csészés mérlegeléssel kissé híg lett, jócskán kellett korrigálni, szóval legközelebb nem zuttyintom bele az összes vizet kapásból :-(

Mézes máz:
1/8 csésze méz (3-4 ek.)
1/4 csésze cukor (2 ek.)
1/8 csésze ketchup (Andiéban ez nem volt)
1 ek. fehérborecet (Andinál 2 ek. fehérbor) - nálam rizsecet (mert mint egy jól felkészült magyar háziasszonynál - csak utóbbi volt itthon :-)
+ Andiéknál, és persze nálunk is lemaradhatatlan: Erős Pista!!! (én mondjuk némi Tabasco-val is rásegítettem)

A csirkedarabokat megúsztattam a sűrűbb palacsinta-tésztához hasonlatos bunda-alapban, majd forró olajban kisütöttem.
A mézes máz hozzávalót összemelegítettem, és a kisült csirkedarabokat megforgattam benne. Végül megszórtam szezámmaggal.

Pirított tészta:
a kifőtt spagettit az alábbiak keverékével kevés olajon wokban átpirítottam:
1-2 ek. sötét szójaszósz
1 kk. chiliszósz
1 kk. kristálycukor
1 kk. borecet (nálam rizs)
1/2 kk. só
1/2 kk. étkezési keményítő
6-7 ek. langyos víz
+ nálunk ebbe is ment Erős Pista :-), mert nem tűnt elég csípősnek

Ezen annyit változtattam, hogy előbb az olajban kicsit átforrósítottam csíkokra vágott répát és káposztát (amiből most lila volt itthon, de eredetileg nem ezzel akartam...).

Még annyi megjegyzés a végére, hogy Andiéknál sokkal jobban ízlet, aminek egyik oka valószínűleg az ötfűszer keverék hiánya volt, a másikban viszont egész biztos vagyok: az, hogy akkor nem nekem kellett megcsinálni! Vagyis aki gyorsan akar ilyen fincsi kínait enni, inkább emelje fel a telefont, és rendeljen! (Vagy hívassa meg magát vendégségbe, és kérje ezt!)
Egyébként nagyon finom, de kell idő az elkészítéséhez!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése