2010. november 18., csütörtök

Hajni makarónija

Stahl anyánk egyik "klasszikusa".
Amikor nekikezdtem a blogolásnak, annyira lefoglalt a tervezés, meg a szerkesztés, meg a formázás, hogy hirtelen elment az egész délelőtt, és kb. fél órám maradt, hogy ebédet főzzek a pasimnak (aki egyébként a férjem és minden nap lelkesen hazajár ebédelni). A hűtőben árválkodott egy felbontott hámozott paradicsom konzerv, és egy fél doboz főzőtejszín - a fokhagyma meg bármikor jöhet. Adta magát ez a recept - csak a tejszínes krémsajtért kellett neki beugrania hazafelé :-)
Ja, és makaróni helyett "bavette" tésztát használtam, amit máskor is venni fogok, mert nagyon jó a formája! 























Én nagyjából feleztem a hozzávalókat, mert kettőnkre főztem (nem mértem, mert nem volt rá időm, meg nem is igen szoktam méricskélni, csak a süti-sütésnél) - ez a teljes recept (persze nem szó szerint, mert néha kiborít a stílusa...):

(a tészta mennyiségét le sem írom - most komolyan, tényleg van olyan, aki leméri a tésztát?!)
8 gerezd fokhagyma
4 ek olívaolaj
1 hámozott paradicsom konzerv (40 dkg)
20 dkg tejszínes krémsajt
1-2 dl tejszín
só, bors
friss bazsalikomlevelek

Finomra vágom (én összenyomkodtam) a megpucolt fokhagymagerezdeket, aztán olívaolajon kevergetve megfonnyasztom őket.
A puha fokhagymához levével együtt hozzáadom a konzerv paradicsomot, majd a tejszínt és a krémsajtot. Sózom, borsozom, majd kis lángon összefőzöm az egészet. Közben fakanállal szétnyomkodom a paradicsomdarabokat.
Én belekevertem a mártásba az apróra vágott bazsalikomot mielőtt összekevertem volna a tésztával, nem a kész kajára szórtam rá a végén.
Tészta + mártás. Kész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése