2010. december 29., szerda

Jaaaaaaaaaa...

...hát, ha ez tényleg érdekel valakit, akkor folytatom! Márpedig nemrég kiderült, hogy akikről úgy tudtam, hogy nem tudják, hogy belekezdtem a blogolásba, már rég tudják, és még tetszett is nekik (állítólag)! Pedig alig írtam még valamit, de hát az egyetlen ember, akit beavattam már erre is olyan büszke volt, hogy muszáj volt megosztania. :-)
Megpróbálom utolérni magam, mert bár a blogba nem írtam, azért sütöttem-főztem (és ha eszembe jutott, még fotóztam is).
Gasztro szempontból kevésbé érdekes ez a poszt, de beírom a borsófőzelék receptjét, hátha valaki szól a tesómnak is, hogy van itten' egy ilyen blog-izé, ahol Anya receptjei is megtalálhatóak, mert ezt például pontosan úgy csinálom, ahogy tőle tanultam. És sokszor csinálom, mert nagyon szeretjük.
Ja, és csak, hogy tudjátok: főzeléket fotózni nem túl hálás feladat...























Borsófőzelék (kettőnknek)

2-3 ek. olaj
1/2 kg zöldborsó
1-2 tk. pirospaprika
2 ek. liszt
tej
2 ek. cukor
petrezselyemzöld

Az olajon néha megkeverve, és egy kevés vizet (kb. egy feles-pohárnyit :-) aláöntve megpárolom a borsót (ami sosem üveges, vagy konzerv, mert az szürke, és nincs borsó-íze). Közben sózom.
Amikor a borsó már majdnem puha, rászórom a pirospaprikát. Elkeverem, hogy ne maradjanak benne pici paprika-csomók, majd rászórom a lisztet. Így is átkeverem, de nem sokáig hagyom így szárazon, nehogy nagyon letapadjon a liszt. Felöntöm tejjel, és miután simára kevertem és kissé besűrűsödött, annyi tejet öntök rá, hogy ne legyen se túl híg, se túl sűrű (mi hígabban szeretjük, de ez ízlés dolga). Végül cukorral - és ha még kell, sóval - ízesítem.
Mikor kész, apróra vágott petrezselyemzöldet keverek hozzá. Nálunk ez ugyanolyan elengedhetetlen kelléke a borsófőzeléknek, mint a rántott parizer. (Bár most nem azzal készült, mert nem volt itthon parizer. Helyette viszont fagyasztóból kivett csirkehús igen, amit muszáj volt megcsinálnom. Sütőben sütöttem fasírtot belőle, de nem lett olyan jó, ezért azt most le sem írom. A sütőben sült fasírt egyébként nagyon finom, és ha legközelebb készítek, akkor posztolom is. De az szigorúan nem csirkehúsból készül majd, mert így íztelen volt és száraz :-(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése