2010. december 29., szerda

Kakaós süti

Becsületes nevén Alchri anyósának kakaós sütije még ezer évvel ezelőttről egy nlc-s fórumból. Sokszor sütöttem már, mert hamar megvan, és alig kell hozzá valami - illetve ami kell, az mindig van itthon.
P. néha okkal gondolhatja, hogy meg akarom fojtani - de téved abban, hogy ezzel fogom egyszer megtenni, mert sosem használnék kaját ilyen csúnya célokra :-) Néha tényleg kicsit száraz, ezért többször sütöttem már meggyel megszórva. (A meggy - ahogyan a főzeléknél a borsó - sosem üveges (illetve ritkán, de akkor majd jelzem), inkább fagyasztott mert annak valóban meggy íze van, nem pedig "szétázott cukros izé" íze.)
Kettő fontos dolog van ennél a sütinél: egyik a jóféle kakaó (a Holland kakaónál alább nem adom, de ennél jobb is biztos akad), a másik, hogy nem szabad túlsütni, mert akkor lesz igazán tömör és fullasztó (nekem sajnos párszor sikerült már...).























1 tojás
25 dkg cukor (én 20 dkg-nál többet sosem teszek bele)
7 dkg vaj
1/4 l tej
4 dkg kakaó
25 dkg liszt
1 cs. sütőpor
csipet só

A tojást a cukorral habosra kavarjuk, majd hozzáadjuk a vajat és a kakaót, a csipet sót és a tej felét. Jól összekeverjük, majd a sütőporos lisztet beleszitáljuk, és hozzáadjuk a maradék tejet.
20*30 cm-es, sütőpapírral bélelt tepsiben, kb. 180 fokos sütőben 25-30 percig sütjük.























Én szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése