2012. január 20., péntek

Kakaós kalács

Most sütöttem először, de azt hiszem nem is kísérletezek tovább... Mondjuk az egyik rúd ki is reped kicsit (de annak kb. fél óra volt az élettartama...), meg azt sem tudom, milyen lenne másnapra, de így is muszáj leírnom a receptet, mert még a kakaós csigát is csak immel-ámmal csipegető ördögfióka is csak úgy tolta befelé...



Az alapreceptet a Rama sütigyár oldalán találtam - kép alapján keresve, de végül is változtattam rajta annyit, hogy inkább csak azt írom le, ahogy én készítettem:

2,5 dkg olvasztott vaj
4 dl langyos tej
3 tojássárgája
1 csipetnyi só
8 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
50 dkg sima liszt
10 dkg rétesliszt
5 dkg élesztő (most 2 dkg friss élesztő - ennyi maradékom volt - és 1 csomag szárított)

Töltelék:
25 dkg margarin
3 cs. vaníliás cukor
20 dkg cukor
5 dkg kakaópor

A tészta hozzávalóit én a kenyérsütővel dagasztattam, kelesztettem meg - de az eredeti leírás szerint kézzel készült, csak annál az élesztőt előbb cukros tejben fel kellett futtatni, szóval biztos úgy is működik. 
Amíg a tészta kelt, a töltelék hozzávalóit alaposan összekevertem.
A megkelt tésztát két részre osztottam, kinyújtottam, megkentem a krémmel, és a két végét picit visszahajtva feltekertem. A két rudat sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, majd a tetejüket lekentem enyhén felvert tojásfehérjével.
180 fokon kb. 40 perc alatt készre sült.



Nagyon finom!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése