2011. szeptember 11., vasárnap

Grissini bacon-nel és fokhagymával

Többször sütöttem már, de mindig máshonnan kotortam hozzá receptet. Készült már Stahl Judit pizzatésztájából, meg Jamie Oliver kenyértésztájából is. Végül is a lényeg, a hozzávaló az mindenkinél ugyanaz, talán az arányok mások, de erre sem emlékszem... Most éppen Dolce Vita receptje alapján készült, csak rozmaring helyett én kicsit férfiasabbra ízesítettem.


























Hozzávalók:

1/2 kg liszt
3 ek. olívaolaj
3 dl langyos víz
7 g szárított élesztő
1 tk. cukor

kb. 10 szelet bacon csíkokra vágva

Fokhagymás "cucc":

2 nagyon duci gerezd fokhagyma összenyomva/vágva/reszelve - ki hogyan szereti (normál méretűből több)
egy löttyintésnyi víz
ugyanannyi olívaolaj


Alapból a kelt tésztát - mint általában - jól be kell gyúrni (a bacon-nel együtt), dagasztani, majd kelni hagyni kb. egy órán át.
Én még ezt is leegyszerűsítem, mert mindent bedobálok csak a kenyérsütőbe - amit kizárólag dagasztásra és kelesztésre használok - megnyomom a gombot, és egy óra múlva kész is. De! Ilyenkor a bacont kicsit később  adom hozzá, amikor a dagasztásból már csak kb. 5 perc van hátra, mert a gép így is eléggé szétforgácsolja a vékony kis csíkocskákat.
Amíg kelt a tészta, megcsináltam a fokhagymás "izét" (nem tudom mi a neve) - amit a strandon a lángosra is kennek. 
A megkelt tésztából kis darabokat csipkedtem, amikből lisztezett gyúrólapon kb. 20 cm hosszú, max. 1 cm átmérőjű kis kígyókat sodortam. (Sülés közben dagad egy kicsit!)
240 fokra előmelegített sütőben 10-11 percig sütöttem őket, ahogy Dolce Vita is javasolta, mert így bár kissé világosak maradtak, de puhák! (Én mondjuk ropogósan szeretem, de nem magamnak készült.)
A sütőből kivéve - még melegen - megkentem mindegyiket a fokhagymás cuccal. 


























Illat és külső alapján biztos finomak voltak - én most nem kóstoltam.
(A legutóbbi képek telefonnal készültek, szóval ha valaki csak azért jár a blogra, hogy a képeken szörnyülködjön - ha lenne ilyen elvetemült - , akkor az most kicsit fogja vissza magát! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése