2011. szeptember 10., szombat

Albert kekszes süti

Gyakrabban is készülne itthon, ha nem úgy kezdődne a "sütés" minden alkalommal, hogy fél napig keresem a papírcetlit, amire felírtam a receptet... Most viszonylag hamar meglett, de még mindig tovább tartott a keresés, mint a süti elkészítése. Na, de majd legközelebb!



Szóval:

1 csomag Albert keksz (a hosszabbik)
3 dl tej
3-4 ek. cukor
1 csomag csoki ízű puding
1 ek. kakaó
12,5 dkg margarin

A pudingport a cukorral, kakaóval és a tejjel csomómentesre keverjük, majd kis lángon, kevergetve sűrűre főzzük. A tűzről levéve elkeverjük benne a margarint. Kicsit hűlni hagyjuk,de csak azért, hogy ne égesse meg a kezünket, ugyanis a kekszek összeragasztásánál nem kicsit leszünk maszatosak (legalábbis én).
A következő igen bonyolult feladat az összeállítás: 1 keksz, 1 keksznyi vastagságban krém, 1 keksz.... A végére spórolok egy kevés krémet, bekenem vele a kész rudat, végül kókuszreszelékben meghempergetem.
Célszerű alufólián végezni az egész műveletet, mert azután a legkönnyebb eltakarítani. A fóliáról áthempergetem egy folpack-ra, és abba belecsavarom a tekercset, ami mehet a hűtőbe minimum egy éjszakára. Csak győzzétek kivárni!
Hoppá! Első körben kihagytam a lényeget! Miután kellőképpen kihűlt, éles késsel ferdén szeleteljük, attól lesz szép csíkos.



Én személy szerint imádom, és (legalább) a felét meg tudnám enni egy ültő helyemben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése