2011. szeptember 6., kedd

Szilveszteri sütemény - nálunk: ragasztós süti

A Mama mindig ilyet sütött nekünk, ha osztálykirándulásra mentünk, vagy csak úgy is, mert nagyon szerettük. Azt nem tudom, hogy ez volt az ő receptje is, de mivel egy száz éves Váncza süteményes könyvben találtam, akár ez is lehetett. Azért legközelebb, ha nála járunk, elkérem az ő receptjét is, de addig is leírom ezt, mert nagyon finom lett így is.























Világos tészta:

25 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
12,5 dkg margarin
12,5 dkg cukor
1 tojás
1 cs. vaníliás cukor

Kakaós tészta:

25 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
12,5 dkg margarin
12,5 dkg cukor
1 tojás
3 ek. kakaópor

Hm. A tésztákat összegyúrtam. (Lehet együtt is, és a végén felezni, az egyik feléhez hozzátéve a kakaót, de így én jobban szeretem, mert nem kell majd osztogatni a tésztát.)
Kicsit mondjuk betettem a hűtőbe, hogy könnyebb legyen nyújtani.
Lisztezett gyúrólapon kinyújtottam kb. 2-3 mm vékonyra, és virágokat szúrtam ki a tésztából. Megpróbáltam ugyanannyit a világosból és a kakaósból is, de mivel a világosak közepét kilyukasztottam, a maradék visszagyúrásával több világos lett, de azok is elfogytak :-)
180 fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt megsültek.
Amikor kihűltek, jó kis házi baracklekvárral összeragasztottam őket.























Gyorsan kész lett. Gyorsan fogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése