2011. szeptember 6., kedd

Édes-savanyú - Citromszelet

Amikor Lilla oldalán rábukkantam, első látásra megtetszett, .... és hát nem csalódtam. Általában mindenki szerette, és sokkal egyszerűbb elkészíteni, mint amilyennek elsőre gondoltam. (Leginkább azért, mert nem vagyok nagy barátságban a külön-külön nyújtandó-sütendő tésztalapokkal. De ez a tészta nagyon jó: könnyű nyújtani, nem ragad, nem szakad!)




















A recept:


Tészta:


55 dkg liszt
10 dkg porcukor
10 dkg vaj
1 tk. szódabikarbóna
1 tojás
1 citrom reszelt héja
 tej


Krém:


2 csomag vaníliás pudingpor
2 citrom
tej
25 dkg vaj
18 dkg porcukor


Máz:


10 dkg porcukor
citromlé

A lisztet elmorzsoltam a vajjal, hozzáadtam a cukrot, a tojást, a citromhéjat és annyi tejet, hogy jól nyújtható tésztát kapjak (ha-ha-ha...). A tésztát elnegyedeltem (mérleggel, hogy garantáltan pontos legyen), és négy darab, sütőbe való tepsi méretű lapot nyújtottam. A lapokat én sütőpapíron tettem a tepsi hátára, de állítólag az sem kellett volna alá, és akkor sem tapadt volna le. (Próbálja ki, aki elég bátor :-) ).
A lapokat egymás után, előmelegített sütőben 170 fokon kb. 10 perc alatt világosra sütöttem.
A krémhez lereszeltem két citrom héját, kifacsartam a levüket, és a citromléhez annyi tejet öntöttem, hogy 8 dl folyadékom legyen. Elkevertem benne a pudingport, és sűrűre főztem (kicsit összerántja a citrom a tejet, de ez nem baj, mire besűrűsödik, kisimul a krém). Miközben hűl, rendszeresen megkeverem a pudingot, hogy ne bőrösödjön meg. A vajat közben habosra keverem a porcukorral.
A kihűlt pudinghoz apránként hozzákevertem a vajas keveréket (na, itt lehettem volna kicsit türelmesebb  - látszik is a képeken, de sajnos felébredt közben a gyerek...), és összeállítottam vele a lapokat.
A mázhoz a cukrot annyi citromlével keverem el, hogy éppen folyós massza legyen - itt sem értem már rá annyira, úgyhogy jól megcsavartam a citromot - kicsit híg is lett.
A mázat rákentem a legfelső lap tetejére, és száradni hagytam. Kész.


Szép volt. Jó volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése