2011. május 13., péntek

Csak azért is: paradicsomos káposzta - új káposztából

Már tegnap ezt terveztem ebédre, de a Mama küldött nekem fincsi káposztás tésztát, így a család megmenekült! Ma egyedül voltam itthon, de volt időm és kedvem is - na meg a húst már tegnap kivettem a fagyasztóból - így megfőztem a tervezett paradicsomos káposztát. Mondjuk ma csak egyedül ettem belőle, de holnap is ez lesz az ebéd - szalonnasütésre vagyunk hivatalosak délután, ezért nem akartam volna amúgy sem túl nagy főzést/kajálást délben.
A fél család (1 fő - csak a 2 éven felülieket számolva) meg úgyis bűnözött ma a KFC-ben a finom kis főzelék helyett, szóval holnap ő is megérdemli!

Különben meg nagyon finom lett:

2 ek. olaj
1 fej hagyma apróra vágva
1 közepes fej fehér káposzta (most új káposztából főztem, ezért zöldes kicsit a színe - és én egy nagyobb fej 3/4 részéből - mondjuk a méret így is, úgy is relatív... - de a régi káposztából elég a 1/2 fej is 2 főre, mert az nem annyira vizes, mint az új, és kevésbé esik össze)

Rántás:
3-4 ek. olaj
2 púpos ek. liszt
2tk. pirospaprika

500 g paradicsompüré (vagy 1/2 l paradicsomlé - kinek mi a szimpatikusabb)
cukor

Az olajon üvegesre pároltam az apróra vágott hagymát. Rádobtam a csíkokra vágott káposztát, megsóztam, majd ráöntöttem annyi vizet, hogy kb. 1/3 részéig érjen. Fedő alatt puhára pároltam. (Azért nem kell teljesen szétfőzni! 25-30 perc elég szokott lenni, de az új káposztának még annyi sem kell, mert sokkal zsengébb!)
Amíg főtt a káposzta, elkészítettem a rántást: a felhevített olajra rászórtam a lisztet és zsemleszínűre pirítottam. Megszórtam pirospaprikával végül felöntöttem a paradicsompürével (én most a Happy Frucht dobozosat használtam). Egy-két percig forraltam, majd hozzáöntöttem a káposztához. Kicsit forraltam együtt is, és cukorral ízesítettem a végén.
Sós, borsos, fokhagymás tarja-szeleteket sütöttem hozzá.























Olyan finom lett, hogy szó sincs róla, hogy büntetni szeretnék vele!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése