2011. május 6., péntek

Semmiből valami

Mostanában mindig sikerül túl hosszú lére eresztenem a csirkepörköltet, és megmarad egy csomó fincsi szaft, amit nincs szívem kiborítani. Legutóbb félretettem a maradékot (le is fagyasztható, volt már így is...), és egy pár dolgot hozzátéve lett belőle egy nagyon finom ebéd, mondjuk legyen a neve: nem hortobágyi húsos palacsinta.























Kellett hozzá (mondjuk a mennyiség csak kb.):

1 kisebb fej hagyma
2-3 ek. olaj
25-30 dkg darált hús
só, bors
őrölt kömény
pirospaprika
a maradék pörköltszaft
1 dl + 1 ek. tejföl
1 ek. liszt

4 db sós palacsinta

Az apróra vágott hagymát az olajon üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a darált húst. Sóztam, borsoztam, pirospaprikát és egy kevés őrölt köményt szórtam rá, majd jól átpirítottam. Mikor a hús a zsírjára sült, ráöntöttem a maradék pörköltszaft egy részét (csak, hogy ne legyen száraz) és kicsit hagytam összefőni. Végül 1 ek.tejföllel lazítottam rajta még kicsit.
Ezt a tölteléket a cukor nélküli (vagyis sós) palacsintákba töltöttem, amiket szépen összehajtogattam, és elrendeztem egy tűzálló tálban.
A többi pörköltszaftot felfőztem és a tejföllel kikevert liszttel kissé besűrítettem. Ezt ráöntöttem a palacsintákra és ez egészet betettem a 180 fokra előmelegített sütőbe kb. 15 percre, hogy jól átmelegedjen.























Nagyon könnyű volt elkészíteni, és ebből aztán már tényleg nem maradt semmi :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése