2011. május 6., péntek

Szülinapra sok szeretettel: Chilis, fokhagymás garnéla

Még januárban készült meglepetésként. És azóta már csak úgy is, bár szintén nagy szeretettel...
Nem egy bonyolult recept, de azért előttem volt Gordon Ramsay Világkonyha c. könyve.

Fokhagymás garnéla

600 g nagyméretű, nyers garnélarák
4 ek. olívaolaj
5-6 gerezd fokhagyma
2 szárított chili finomra aprítva (nálam 2 tk. Erős Pista)
tengeri só
fekete bors
petrezselyem
citrom

A garnélák (én sajnos csak előfőzöttet tudtam venni) fejét, páncélját leválasztottam. (Ehhez kellett azért a lélekjelenlét - még nálam is, aki imádja a herkentyűket: mindenhol apró kis fekete szemek, leszakadt lábak, és  a bőrre rátapadó bajszocskák... pfffijjj... )
Az olívaolajat széles nagy serpenyőben felforrósítjuk. Beletesszük a zúzott (G.R. szeletekre vágja) fokhagymát és a chilit. Csipetnyi sót, borsot szórunk rá. Kis lángon kb. 1 percig pirítjuk, hogy a fokhagyma enyhe színt kapjon (mondjuk nálam már az Erős Pistától kapott színt, de azért éreztem, mire gondolhat Ramsay :-). A serpenyőbe tesszük a garnélákat, a lángot nagyobbra állítjuk, és a rákok mindkét oldalát kb. 1 1/2 perc alatt élénkvörösre és opálosra pirítjuk
Előmelegített  tálra rendezzük, meglocsoljuk a serpenyőben maradt fokhagymás olajjal, megszórjuk petrezselyemmel.
Citromgerezdekkel azonnal tálaljuk.























Ilyen szép lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése