2011. május 6., péntek

"Sertésszűz egyben, amikor Répalányék Yorkshire puddinggal fogyasztják"

...és most már mi  is.
Nagyon könnyű, nagyon finom. Nagyon, nagyon...
A receptet ezer évvel ezelőttről egy nlc-s fórumról mentettem, ahol is Répalány tette közzé a fenti címmel sok más jóság mellett. Annyira frappáns a leírás, hogy ennél jobban magam sem fogalmazhattam volna, így a szöveget szó szerint copyzom ide.



Tehát:

Két darab (30-35 dkg) szűzet beborsoztam (adj nekik rendesen:-)), majd sötét szójaszószban pácolgattam (akár reggeltől sütésig, de már egy óra is használ neki).
Ebéd előtt úgy 40 perccel átpakoltam egy jénaiba (páclé marad, de nem kidobni!), ment rá némi tengeri só, őrölt kömény, kevéske pirospaprika, majd olvasztott vajjal végiglocsoltam. Sütőben 190 fokon, kb. 30 perc alatt megsült (közben is mehet rá 1 kanálnyi olívaolaj).
Most jön a lényeg!!! Kiveszed a sütőből, a levét egy vastag fenekű lábaskába öntöd. A húst hagyod punnyadozni, rá sem nézel:-) Annál többet foglalkozol a mártással. . .
Tehát, a pecsenyelét felteszed közepes lángon forrni, hozzáöntöd a maradék páclevet (ha kevesled, még mehet bele plusz szójaszósz), felöntöd kb. 1-1,5 dl húslevessel (én, ha nem éppen húsleves rotyogott előtte délelőtt a tűzön: forró víz és bele fél leveskocka), teszel bele kb. 2 pöttynyi balzsamecetet, majd amikor kezd bugyogni, sűrítőport szórsz a tetejére és kevergeted folyamatosan. Kész!!! (Nekem közben már sült a Yorkshire puddingom, szóval az időzítés tökéletes volt!!!)

A lényeg, hogy tányéron van a hús, szépen, szeletben, mellette a pudding, némi párolt (vajon!) répa és egyebek, amit szerettek és az egészre mehet a mártás. . .
Mennyei az íze a puddinggal, hússal, jajj, igazi kulináris boldogság :-)























És tényleg az! Bár most éppen nem sötét szójaszósszal készült...
A Yorkshire puddingokat Nigella Lawson receptjéből sütöttem, a következő rövid posztban ott lesz a recept.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése