2011. május 7., szombat

Csak erős idegzetűeknek: sóska mártás (főzelék - vagy ahogy tetszik)

Tök kevesen szeretik, pedig olyan finoooom!!! Nem is értem...
Az én ízlésem annyira perverz, hogy ha éppen úgy adódik valahol, hogy gyorskaját ebédelünk/uzsonnázunk/vacsorázunk... és a 'junkfood bermuda-háromszögben' kapható, akkor 10-ből 8-szor tuti sóskát választok magamnak (a maradék 2 alkalommal thai, vagy  kínai kaját).
Szerencsére az egyéves is simán megeszi, úgyhogy itthon már nem csak magamnak főzöm, ha éppen megkívánom. Mondjuk nem friss levélből készítem, így hát nem egy nagy munka...

Hátha van még valaki, aki szereti:

1 zacsi fagyasztott sóska püré (450 g)
2 ek olaj kb.
csipetnyi só
2 dl tejföl
kb. 1 ek. liszt
cukor ízlés szerint

Az olajat felteszem melegedni, majd hozzáadom a sóskapürét és a csipetnyi sót. Nagyon nem kell főzni, de azért felforrósítom és pár percig állok fölötte sűrűn kevergetve, mert nagyon tud köpködni.
Közben a másik két kezemmel :-) simára keverem a tejfölt a liszttel - ezzel fogom behabarni.
A forró sóskából pár kanállal hozzákeverek a tejfölhöz, hogy ne jéghidegen kerüljön majd bele habaráskor (ez a hőkiegyenlítés állítólag azért jó, mert így nem lesznek a kész mártásban kis fehér tejfölpöttyöcskék, hanem az egész szép homogén lesz - és tényleg! - ja, és ez a trükk a gyümölcslevesnél is mindenkinek jusson eszébe!).
Szóval behabarom a sóskát a tejföllel, végül cukorral ízesítem. Ez több evőkanálnyi cukrot jelent, mert a sóska elég fanyar, de ízlés kérdése, úgyhogy kóstolni kell!
Én főtt krumplival és főtt tojással szeretem.























És igen. Én még a sóskát is lefényképeztem.

1 megjegyzés: