2011. május 14., szombat

Klára szelet - gyorsan, finomat

Ez a süti az elsők között volt, amit egyedül elkészítettem - még valamikor az előző évezredben :-)
Túrós Lukács Lányok, asszonyok szakácskönyve című remekművéből származik a recept, és annyira egyszerű, hogy tízen-x évesen is simán meg tudtam sütni. Most meg már pillanatok alatt összedobom - és nem mellesleg még finom is!
Ma éppen ezt vittük a szalonnasütésre, és mindennel együtt kb. 1 óra alatt elkészült.
Szóval nyugodt szívvel ajánlom, még az is nekiállhat, aki nem valami gyakorlott sütögető!























Tehát, a Klára szelet:

20 dkg liszt
8 dkg porcukor
14 dkg margarin (most vajjal készült)
1 tojás
1/2 tk. fahéj
reszelt citromhéj
pár csepp citromlé
csipetnyi só

lekvár (most meggy)

Először is a sütőt előmelegítjük 180 fokra.
A liszttől a sóig mindent összegyúrunk egy tésztagombóccá. (Nekem most kellett még szórnom hozzá kevés lisztet, mert túl lágy volt a tészta - lehet, hogy a vaj miatt, de függ a liszt minőségétől is. Egy kicsit be is lehet tenni a hűtőbe a tésztát, hogy könnyebben lehessen vele dolgozni.)
A tészta 2/3 részét kinyújtjuk, és egy közepes, sütőpapírral bélelt tepsibe ügyeskedjük. Mindenkit megnyugtatok: ennél a tésztánál nekem sem sikerült ezt még normálisan megcsinálnom, mert viszonylag lágy, úgyhogy - hogy legközelebb én se piszkoljam össze a gyúrólapot - elég, ha kicsit kilapogatjuk, aztán a tepsiben szétnyomkodjuk, hogy kitöltse. Mondjuk biztos nem túl szakszerű, de ezt a bénázást nem kell tudnia annak, aki csak eszi a sütit!
A tepsibe tett tésztát jól megkenjük lekvárral - én a két legutóbbi alkalommal is meggyel csináltam, mert jó savanykás, és ebbe a sütibe nagyon passzol! Régebben sokszor készült ribizlivel is, ha jól emlékszem - bár ki tudja megmondani, éppen mi van a címke nélküli házi lekvárosüvegekben :-)
A maradék tésztából sodort csíkokkal berácsozzuk a süti tetejét. Cukros vízzel lekenjük a tésztarácsot. (Én ennek során inkább csak jól összemaszatoltam a lekvárral...)
Mehet be a sütőbe, onnan meg 25-30 perc múlva ki. 
Hagyjuk kicsit hűlni, porcukor a tetejére, kész. 























Kicsit könnyebb szeletelni, amíg langyos, mert teljesen kihűlve törhet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése