2011. május 5., csütörtök

Ha már úgyis itt vagyok: epres-rebarbarás morzsás süti

Hátha valaki rebarbarás receptet keres. Egynek jó lesz ez is.
Finom volt, bár nem volt túl kapós... Lehet nagyobb sikere lett volna, ha nem közlöm előre, hogy rebarbara van benne. A pasikat ez a tény eltántorította, a nőket kíváncsivá tette. Kár, hogy éppen a pasik voltak többségben...

Szóval:

3 dkg puha vaj
20 dkg cukor
1 tojás
25 dkg liszt
1 tk sütőpor
1/2 tk szódabikarbóna
1/2 tk só
235 ml író (nálam ugyanennyi tej + 1 tk citromlé)
50 dkg rebarbara
eper (már nem emlékszem mennyi - egy doboz, mínusz, ami közben elkopott)

Mindent szépen összekevertem. Belesimítottam a tésztát egy közepes - sütőpapírral bélelt - tepsibe, majd rászórtam a tetejére a megtisztított, feldarabolt rebarbarát, és a félbe / negyedekbe vágott epret. 
A gyümölcsre rámorzsoltam az alábbiakból gyúrt "tésztát":

3 dkg liszt
5 dkg cukor
3 dkg puha vaj

Előmelegített sütőben 175 fokon kb. 40-45 perc alatt sült meg. A tepsiben hagytam kihűlni.























A kép jó lett. Ami nagyban köszönhető - a tehetségemen túl - az epernek is.
Amúgy valaki mondja már meg, hogy meg kell e hámozni a rebarbarát, avagy sem?! Én lehúztam a héját, de így lejött a szép rózsaszín színe is :-( (Az eper igazából csak ezért jött képbe - a színe miatt - , különben nélküle sütöttem volna.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése