2011. május 7., szombat

Lemon bar

Vagyis amerikai citromkrémes szelet. A receptet chili & vanília oldalán találtam, és változtatás nélkül sütöttem meg.
Lehet legközelebb egy kicsit tovább sütöm, és a krémbe egy hangyányival kevesebb cukrot teszek, de így is elfogyott - sőt nagyon finom volt!

Lemon bar:

25 dkg liszt
25 dkg jéghideg vaj
10 dkg porcukor
1/2 citrom reszelt héja
csipetnyi só

4 tojás
2 citrom leve
1 citrom reszelt héja
30 dkg cukor
1 tk. sütőpor
5 dkg liszt
csipetnyi só
(opcionális: löttyintésnyi Limoncello - én egy lime levét csavartam hozzá)

A sütőt előmelegítjük 170 fokra.
A tészta hozzávalóit (liszttől az első csipet sóig) én nem a leírtak alapján dolgoztam össze, hanem lusta disznó módjára mindent beledobáltam a késes aprítóba, és abban pörgettem át párszor, amíg finom morzsa állagú lett - vagyis amilyennek lennie kellett.
Ezt a morzsát egy sütőpapírral kibélelt 20*30 centis tepsibe szórjuk, majd jól belenyomkodjuk, hogy egy egyenletes tésztaréteget kapjunk. Betesszük a sütőbe, és 20-25 perc alatt világosra sütjük.
A krém részhez a tojásokat fehéredésig keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót, és csomómentesre dolgozzuk.
A világosra sült tésztát a krémhez való tojásokból elcsalt kevés tojásfehérjével lekenjük - hogy ne ázzon el a tészta - és ráöntjük a krémet, majd visszatoljuk az egészet a sütőbe, és további 20 percig süjük - amíg a teteje is megszilárdul.
Szeletelés előtt meg kell várni, hogy teljesen kihűljön!
Hűtőben állítólag eláll néhány napig, és le is fagyasztható, de nálunk ezekre nem volt szükség.

A kép nem feltétlenül a legjobb, de nem fényképezőgéppel készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése